Πρέπει να δοθεί προτεραιότητα στην ειδική αγωγή

Το θέμα των ειδικών σχολείων και της ειδικής αγωγής γενικότερα είναι κρίσιμο και χρειάζεται να άμεση προτεραιότητα στην εκπαιδευτική πολιτική – Έχουμε να κάνουμε με ένα αρκετά μεγάλο ποσοστό του πληθυσμού το οποίο κάθε χρόνο αυξάνεται δραματικά

Εχθές 3/11 με το σχολείο μας, στα πλαίσια κοινών δράσεων συνεκπαίδευσης και γνώσης και σεβασμού της διαφορετικότητας επισκεφτήκαμε το Ειδικό Σχολείο Αμαρουσίου.

Δυστυχώς εκεί ενημερώθηκα από την προϊσταμένη Νηπιαγωγείου για το πρόβλημα με την έλλειψη αιθουσών, η δε διευθύντρια του Ειδικού Σχολείου με ενημέρωσε για συγχώνευση τμημάτων με προφορική εντολή της Διεύθυνσης Β Αθήνας.

Όπως και για την παραχώρηση αιθουσών του σχολείου από τον πρόεδρο επιτροπής παιδείας Αμαρουσίου.

Το θέμα των ειδικών σχολείων και της ειδικής αγωγής γενικότερα είναι κρίσιμο και χρειάζεται να άμεση προτεραιότητα στην εκπαιδευτική πολιτική.

Έχουμε να κάνουμε με ένα αρκετά μεγάλο ποσοστό του πληθυσμού το οποίο κάθε χρόνο αυξάνεται δραματικά.

Πρέπει με κάθε τρόπο δηλ. έμψυχο προσωπικό και υλικοτεχνική υποδομή να βοηθήσουμε αυτούς τους μαθητές καθώς και τις οικογένειές τους που αντιμετωπίζουν τεράστιες δυσκολίες για την αποδοχή από αυτούς του προβλήματος τους, όσο και για  την αντιμετώπιση μετά την αποδοχή από αυτούς, των πρακτικών προβλημάτων που έχουν να αντιμετωπίσουν.

Τα ειδικά σχολεία πρέπει να είναι η προτεραιότητα στην τοποθέτηση εκπαιδευτικών, να έχουν αυξημένη, λόγω των ειδικών συνθηκών που επικρατούν, στη χρηματοδότησή τους.

Έχουμε πολλά να μάθουμε, για την εκπαίδευση από αυτά τα παιδιά και από τους γονείς τους.

Δεν πρέπει να αισθάνονται πολίτες β’ κατηγορίας, οι δε γονείς τους να αισθάνονται επαίτες.

Δούλεψα δέκα χρόνια σε Ειδικό Σχολείο, εκεί βλέπουμε την προσφορά των εκπαιδευτικών στην εκπαίδευση με μοναδική τους ανταμοιβή την αγάπη σε αυτά τα παιδιά που η ζωή δεν τους στάθηκε τόσο γενναιόδωρη δεν πρέπει τα τμήματα των Ειδικών Σχολείων να συνενώνονται, το αντίθετο μάλιστα.

Πρέπει να υπάρξουν νέα προγράμματα σπουδών, να δούμε την επαγγελματική αποκατάσταση αυτών των μαθητών κατά προτεραιότητα, να δημιουργήσουμε δομές κατοικίας αυτών όταν αποβιώσουν οι γονείς τους και όχι Ιδρύματα αποστέρησης ονείρων και δημιουργικότητας.

Ας σταθούμε πλάι, όπως μια δημοκρατική κοινωνία πρέπει να κάνει στις μειονότητες που την απαρτίζουν.

Όπλα μας πρέπει να είναι η γνώση των ιδιαιτεροτήτων αυτών και η αγάπη που όλοι οι εκπαιδευτικοί έχουν για  αυτούς τους μαθητές.

Ας ξεκινήσουμε.

Ο καιρός περνάει και πολλά παιδιά έχουν χάσει αυτές τις ευκαιρίες.

Αθανάσιος Γρίβας

Δ/ντης 18 Δ.Σ. Αμαρουσίου, πρώην διευθυντής Ειδικού Αμαρουσίου

Πηγή

🦉
Αρέσει σε %d bloggers: