Για “εξορθολογισμό” σχολικών τμημάτων μίλησε ο Γ.Γ. Αλέξανδρος Κόπτσης 

Στις συγχωνεύσεις σχολικών τμημάτων εξορθολισμό το ονόμασε-  αναφέρθηκε ο Γενικός Γραμματέας του υπουργείου Παιδείας Αλέξανδρος Κόπτσης μιλώντας στον Real fm, ρίχνοντας την ευθύνη ουσιαστικά στους αναπληρωτές και στις άδειες των εκπαιδευτικών.

Τι είπε ο Γενικός Γραμματέας του ΥΠΑΙΘ

«Παρόλο τους διορισμούς μονίμων και τις προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών που έγιναν φέτος αναφέρονται κενά στα σχολεία. Πρόκειται για μια δυναμική κατάσταση, σήμερα συμπληρώνεις τα κενά και αύριο δημιουργούνται κάποια.

Είναι 180000 εκπαιδευτικοί και ό,τι διαχείριση και να γίνει προκύπτουν ανάγκες καθημερινά. Δε σας κρύβω ότι και αν είχαμε καλύψει με την Α φάση των προσλήψεων αναπληρωτώντο 90% και κάτι των κενών, στη Β φάση μετά από 15 -20 ημέρες δημιουργήθηκαν πολλά κενά λόγω αδειών απουσίας, ασθενειών και μητρότητας. Ένας αριθμός χιλιάδων αδειών που προκύπτουν καθημερινά, γιατί όπως καταλαβαίνετε από τη μία είναι αναφαίρετο δικαίωμα των εκπαιδευτικών, αλλά από την άλλη είναι πραγματικότητα.

Ένα άλλο θέμα είναι οι αναπληρωτές. Ένα 20% των αναπληρωτών δεν αναλαμβάνει υπηρεσία με διάφορες άδειες. Όλα αυτά δημιουργούν κενά που πρέπει να τα καλύψουμε άμεσα, για αυτό το λόγο πραγματοποιούνται οι διαδοχικές φάσεις πρόσληψεις αναπληρωτών.

Επιπλέον, ένα τέταρτο αλλά πολύ σημαντικό θέμα είναι ότι δεν υπάρχει απόλυτα ορθή διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού. Μπορεί δηλαδή να υπάρχουν σχολεία με τον διπλάσιο αριθμο εκπαιδευτικών από τον προβλεπόμενο, όμως υπάρχει νομοθεσία “τόσοι μαθητές, τόσοι εκπαιδευτικοί”», τόνισε ο κ. Κόπτσης.

Στην ερώτηση, τι εντολή δώσαμε για τη διαχείριση του προσωπικού ο κ. Κόπτσης απάντησε ότι  «Δε δώσαμε καμία εντολή να κλείσουν τμήματα, ούτε ένας μαθητής δεν μετακινείται, ούτε ένα σχολείο δεν κλείνει. Δώσαμε την οδηγία, όπου υπάρχει μη ορθή διαχείριση του προσωπικού, ενώ το υπουργείο έκανε προσλήψεις για να καλυφθούν τα κενά, μέχρι την επόμενη φάση που θα ΄ρθει να καλύψτε κάποιες ανάγκες, όχι οριζόντια, αλλά εκεί που είναι αναγκαίο.

Ένα 6/θ σχολείο για παράδειγμα λειτουργεί με 150 μαθητές. Ένα 10/θ με 300. Όταν όμως ένα σχολείο με 30 ή 40 μαθητές που λειτουργεί με 6 εκπαιδευτικούς… εκεί ζητήσαμε να γίνει μια ορθή διαχείριση του προσωπικού.

Οι συγχωνεύσεις επίσης δε θα προκαλέσουν ούτε μία μετακίνηση. Αυτό θα γίνει μόνο μέσα στο ίδιο το σχολείο. Δε γίνεται μετακίνηση κανενός μαθητή», συμπλήρωσε ο Γ.Γ.

Ερωτηθείς, μήπως αυτός ο εξορθολογισμός  γίνεται λόγω έλλειψης κονδυλίων για περαιτέρω προσλήψεις όπως ισχυρίζονται οι εκπαιδευτικοί απάντησε ότι  «Θα διαψευθούν όλοι αυτοί όταν δουν την επόμενη τρίτη φάση προσλήψεων. Αλλά όπως καταλαβαίνετε από τη μια φάση προσλήψεων μέχρι την επόμενη μεσολαβεί ένα χρονικό διάστημα με τις ενέργειες που απαιτούνται (προκύρηξη θέσεων, εκδήλωση ενδιαφέροντος κτλ)».

Αναφερόμενος στον ακριβή αριθμό των κενών των εκπαιδευτικών και στο αν αυτά είναι περίπου 6.000  έτσι όπως καταγράφονται σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση σύμφωνα με εκπροσώπους των εκπαιδευτικών, απάντησε  ότι είναι πολύ λιγότερα από όσα επικαλούνται όσοι αναφέρονται σε αυτά.

Πηγή: real gr 

🦉

Πατήστε like και
ακολουθήστε μας

Αρέσει σε %d bloggers: