Μακρή: Ο μεγάλος αριθμός διορισμών «φταίει» για τις καθυστερήσεις πληρωμών

«Οι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί θα λάβουν αναδρομικά το σύνολο των αποδοχών που τους αναλογεί» επισήμανε η Ζέττα Μακρή – Καμία απάντηση για το δώρο Χριστουγέννων

Στον «μεγάλο αριθμό των διορισμών» που έγιναν φέτος απέδωσε τις καθυστερήσεις καταβολής των μισθολογικών κλιμακίων των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών η υφυπουργός Παιδείας Ζέττα Μακρή, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Γιάννη Δελή στη Βουλή.

Η υφυπουργός πρόσθεσε ότι είναι πολύ μικρός ο αριθμός των οικείων διευθύνσεων όπου έχει παρατηρηθεί το πρόβλημα.

Όπως είπε, «τυχόν καθυστερήσεις οφείλονται στον μεγάλο αριθμό διορισμών. Σε κάθε περίπτωση, βεβαίως θα λάβουν αναδρομικά το σύνολο των αποδοχών που τους αναλογεί».

Για τα έξοδα μετακινήσεων των εκπαιδευτικών που διορίζονται μακριά από το σπίτι τους, η υφυπουργός Παιδείας υποστήριξε ότι εφαρμόζεται το μέτρο του μεταφορικού ισοδύναμου και ότι οι προσωρινοί αναπληρωτές και ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί θεωρούνται δικαιούχοι αντισταθμίσματος.

Σύμφωνα με την ίδια, παρέχεται το δικαίωμα στις πλοιοκτήτριες να χορηγούν πάσης φύσεως εκπτώσεις και συμπλήρωσε ότι εκείνες καθορίζουν το ποσοστό της έκπτωσης.

Σε σχέση με το αίτημα να καταβληθεί το δώρο Χριστουγέννων στους εκπαιδευτικούς (13ος μισθός), που κόπηκε τα προηγούμενα χρόνια, η Ζέττα Μακρή είπε ότι είναι αναρμόδια για να απαντήσει σε αυτή την ερώτηση.

Δελής: Η έλλειψη προσωπικού πίσω από τις καθυστερήσεις καταβολής των μισθολογικών κλιμακίων στους νεοδιόριστους

Τότε, ο βουλευτής του ΚΚΕ Γιάννης Δελής απάντησε ότι «η κυβερνητική πολιτική είναι μία. Η ευθύνη της κυβερνητικής πολιτικής επιμερίζεται σε όλο το υπουργικό συμβούλιο».

«Το ότι δεν απαντάτε είναι μια απάντηση για ένα δίκαιο αίτημα για το δώρο των Χριστουγέννων» συμπλήρωσε.

Στη συνέχεια, αναφερόμενος στην απάντηση της Ζέττας Μακρή ότι οι καθυστερήσεις καταβολής των μισθολογικών κλιμακίων στους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς οφείλονται στον μεγάλο αριθμό διορισμών, είπε ότι «η ευθύνη ανήκει στις οικείες διευθύνσεις. Δεν έχει σημασία ο αριθμός των διευθύνσεων, αλλά ο αριθμός των εκπαιδευτικών που αντιμετωπίζουν πρόβλημα και είναι μεγάλος. Αυτό συμβαίνει πιθανότατα λόγω έλλειψης προσωπικούς και είναι θέμα που πρέπει να λύσετε εσείς».

«Γιατί σε αυτές τις περιπτώσεις αναζητείται το λεγόμενο επιτελικό κράτος;» διερωτάται ο βουλευτής και υποστήριξε ότι ο κρατικός μηχανισμός κινείται βέλτιστα σε φοροεισπρακτικά ζητήματα. «Όταν είναι να πληρώσει τους εκπαιδευτικούς, όταν είναι να πληρώσει συντάξεις, χάνει την επιτελικότητα. Δείχνει στην πραγματικότητα τον ταξικό χαρακτήρα του κράτους», είπε.

«Πρέπει να πούμε ότι αυτοί οι μισθοί έχουν κατακρεουργηθεί κανονικά όλα αυτά τα χρόνια. Νεότεροι εκπαιδευτικοί δεν έχουν πάρει ποτέ τον 13ο μισθό» πρόσθεσε.

Επιπλέον, «οι εκπαιδευτικοί έχουν φορτωθεί με τα προσωπικά έξοδα για να ανταποκριθούν στις ανάγκες της τηλεκπαίδευσης. Πρέπει να δώσετε μια άμεση εντολή και να αποδωθούν άμεσα αυτά τα κλιμάκια».

Μακρή: Οι οικείες διευθύνσεις πρέπει να επιταχύνουν

Τέλος, η Ζέττα Μακρή επισήμανε ότι «το πολιτικό κόστος αφορά σε όλους μας. Η κοινοβουλευτική δεοντολογία δεν επιτρέπει να απαντά υπουργός διαφορετικής αρμοδιότητας».

«Οι διευθύνσεις πρέπει να επιταχύνουν, αλλά δεν αφορά ούτε σε αμέλεια, ούτε σε αδιαφορία του υπουργείου Παιδείας» κατέληξε.null

Η επίκαιρη ερώτηση

Αναλυτικά, η επίκαιρη ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή ο βουλευτής του ΚΚΕ, Γιάννης Δελής:

Θέμα: Για την καθυστέρηση της καταβολής των μισθολογικών κλιμακίων των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών.

Οι 11.700 νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί, μετά από πολλά χρόνια εργασιακής ομηρίας και ανασφάλειας, απέκτησαν μόνιμη σχέση εργασίας, όρος απαραίτητος για όλους τους εκπαιδευτικούς, ώστε να μπορούν να λειτουργήσουν επαρκώς τα σχολεία. Η μισθοδοσία των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών ξεκινά με μισθολογικό κλιμάκιο 1, και μάλιστα με αυξημένες κρατήσεις για το ΜΤΠΥ, οι οποίες υπολογίζονται σε ένα μικτό μισθό διαιρεμένο σε δώδεκα μηνιαίες δόσεις. Πολλές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης δεν έχουν καταβάλει ακόμα τα μισθολογικά κλιμάκια των νεοδιόριστων, με αποτέλεσμα οι εκπαιδευτικοί να εξακολουθούν να πληρώνονται με 737 ευρώ, και να πρέπει με αυτόν τον μισθό να ανταποκριθούν στα έξοδα στέγασης, μετακίνησης και διαβίωσης, τα οποία ολοένα και αυξάνονται. Η έγκαιρη απόδοση των μισθολογικών κλιμακίων στους νεοδιόριστους, καθώς και στους αναπληρωτές, θα έπρεπε να θεωρείται δεδομένη, καθώς αποτελεί την αμοιβή για ήδη παρεχόμενη εργασία. Τη στιγμή που ο μισθός είναι έτσι κι αλλιώς ανεπαρκής για την κάλυψη των αναγκών των εκπαιδευτικών, είναι απαράδεκτο να καθυστερεί να αποδοθεί στο σύνολό του, υποβαθμίζοντας όλο και περισσότερο τις συνθήκες ζωής τους. Συνυπολογίζοντας την περικοπή του 13ου και 14ου μισθού, το γεγονός ότι η διετία 2016- 2017 δεν προσμετράται στη μισθολογική ωρίμανση, καθώς και τη συνολική μείωση του μισθού των δημοσίων υπαλλήλων κατά τη διάρκεια της καπιταλιστικής κρίσης (περικοπή επιδομάτων, αύξηση φορολογίας κλπ.), είναι αναγκαία όχι μόνο η άμεση καταβολή των κλιμακίων, αλλά και η αύξηση του μισθού τους, ώστε να μπορούν να εργάζονται και να ζουν με αξιοπρέπεια. Με βάση τα παραπάνω, ερωτάται η κ. Υπουργός, τι μέτρα θα λάβει η κυβέρνηση ώστε:

·Να αναγνωριστούν και να καταβληθούν άμεσα τα μισθολογικά κλιμάκια για όλους.

·Να δοθεί σε όλους τους εκπαιδευτικούς, μέχρι τις 23/12/2021, ο 13ος μισθός (δώρο Χριστουγέννων) που κόπηκε τα προηγούμενα χρόνια ως πρώτο βήμα για επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού.

·Να δοθούν αυξήσεις στους μισθούς όλων των εκπαιδευτικών, να «ξεπαγώσουν» τα ΜΚ της διετίας 2016- 17. Να παρθούν άμεσα μέτρα στήριξης για όσους εργάζονται μακριά από την κατοικία τους: επίδομα σίτισης, στέγασης και δωρεάν μεταφορικά.

Ο ερωτών Βουλευτής Δελής Γιάννης, Βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδος

2. Με τους μαθητές που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες και μένουν εκτός εκπαίδευσης.

ΘΕΜΑ: “Εκτός εκπαίδευσης μαθητές που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες με ευθύνη του ΥΠΑΙΘ”

Δύο μήνες από την έναρξη της σχολικής χρονιάς, μαθητές και μαθήτριες που αδυνατούν να συμμετάσχουν στη δια ζώσης διδασκαλία λόγω σοβαρών προβλημάτων υγείας, βρίσκονται εκτός εκπαιδευτικού πλαισίου. Τα συγκεκριμένα παιδιά δεν υποστηρίζονται ούτε με κατ’ οίκον διδασκαλία, ούτε με τηλεκπαίδευση. Ενδεικτική είναι η δημόσια έκκληση του Διευθυντή στο 18ο Δημοτικό Σχολείο Αμαρουσίου. Στο ίδιο μήκος κύματος, ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών ΠΕ Αμαρουσίου επισημαίνει ότι μαθητές και μαθήτριες που ανήκουν σε συγκεκριμένες ευπαθείς ομάδες που χρήζουν κατ’ οίκον διδασκαλίας είτε δια ζώσης είτε μέσω τηλεκπαίδευσης, στερούνται την πρόσβαση λόγω έλλειψης πιστώσεων για την πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Στο πλαίσιο αυτό, ερωτάται η αρμόδια υπουργός: 1. Πως αιτιολογείται η καθυστέρηση στην παροχή κατ’ οίκον διδασκαλίας σε μαθητές των ευπαθών ομάδων, καθώς και εξ αποστάσεως εκπαίδευση στα παιδιά που αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα υγείας; Πότε και πως πρόκειται να καλυφθούν οι συγκεκριμένες κρίσιμες ανάγκες;

Πηγή

🦉

Πατήστε like και
ακολουθήστε μας

Αρέσει σε %d bloggers: