Νέα συνεδρίαση στη Βουλή εν μέσω αντιδράσεων

Συνεδριάζει εκ νέου σήμερα η Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής επί του νομοσχεδίου για την αξιολόγηση – Αντιδράσεις εκπαιδευτικών – Σφοδρή αντιπαράθεση και για την ΕΒΕ

Συνεδριάζει εκ νέου σήμερα στις 10:00 η Διαρκής Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής επί του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας με τίτλο: «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις» που κατατίθεται εν μέσω καλοκαιριού, προκαλώντας αντιδράσεις στους κόλπους της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Μεταξύ άλλων, στο νομοσχέδιοπεριλαμβάνονται σχολεία πολλαπλών ταχυτήτωνμε εξεύρεση χορηγών και πόρωνδιευθυντές manager με υπερεξουσίες, επιπρόσθετες ευθύνες στους εκπαιδευτικούς, αρμοδιότητες στους δήμους για τη διοίκηση των σχολείων, διπλή αξιολόγηση εκπαιδευτικών υπό την απειλή μισθολογικών κυρώσεων.

Σύμφωνα με τον προγραμματισμό, το νομοσχέδιο αναμένεται να εισαχθεί προς συζήτηση και ψήφιση στην Ολομέλεια της Βουλής την Τρίτη 27 Ιουλίου.

Η συζήτηση διεξάγεται με φόντο τη σφοδρή αντιπαράθεση της Νίκης Κεραμέως με σύσσωμη την αντιπολίτευση και τη θύελλα αντιδράσεων γονέων και υποψηφίων των πανελλαδικών που αποκλείονται από σχολές ΑΕΙ λόγω Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής.

keramews_2.jpg

Κινητοποιήσεις εκπαιδευτικών ενάντια στο νομοσχέδιο

Παράλληλα, το απόγευμα της Πέμπτης πραγματοποιήθηκε στα Προπύλαια πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο ενάντια στο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας για την αξιολόγηση.null

ΔΟΕΟΛΜΕ, ΣΕΠΕ και ΕΛΜΕ, σύλλογοι γονέων, με τη στήριξη της ΑΔΕΔΥ, διαδήλωσαν ενάντια στις αλλαγές που φέρνει το νομοσχέδιο αναφορικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικώνκαι την κατηγοριοποίηση των σχολείων.

Στην κινητοποίηση καλούσαν παράλληλα, η ΟΓΕ, το ΠΑΜΕ, εργατικά συνδικάτα και φορείς.

«Δεν θα περάσει» γράφει ένα από τα κεντρικά πανό των οργανωτών του συλλαλητηρίου. 

Αντίστοιχες κινητοποιήσειςσχεδιάζουν εκπαιδευτικοί και για την επόμενη εβδομάδα.

Επιπλέον, εκπαιδευτικοί ζητούν την απόσυρση του του νομοσχεδίου και την επαναδιατύπωσή του μετά από ουσιαστική διαβούλευση με την εκπαιδευτική κοινότητα.

«Όχι» από Ομοσπονδίες και φορείς εκπαιδευτικών

Ήδη, κατά την ακρόαση των φορέων στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλήςοι Ομοσπονδίες των Δασκάλων και των Καθηγητών ζήτησαν την απόσυρση του νομοσχεδίου, τονίζοντας πως για ακόμα μια φορά έρχεται ένα νομοσχέδιο στη Βουλή χωρίς να προηγηθεί θεσμικός διάλογος και διαβούλευση με την εκπαιδευτική κοινότητα.

Τόσο ο Πρόεδρος της ΔΟΕ Θανάσης Κικινής όσο και ο Πρόεδρος της ΟΛΜΕ Θεόδωρος Τσούχλος κατηγόρησαν την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας ότι με το νομοσχέδιο δεν επιδιώκεται η αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου αλλά ο συγκεντρωτισμός και ο ασφυκτικός έλεγχος των εκπαιδευτικών.

Η ΔΟΕ είναι υπέρ μιας ουσιαστικής αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου, όπως ξεκαθάρισε ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας, τονίζοντας ωστόσο ότι η αξιολόγηση θα πρέπει να γίνεται από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς και όχι από μονοπρόσωπα όργανα. Στο ίδιο μήκος κύματος, ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ επεσήμανε πως η αξιολόγηση που προτείνει η κυβέρνηση δεν είναι αθώα, αλλά τιμωρητική, υπενθυμίζοντας μάλιστα τις απειλές για ποινές και κυρώσεις.

Σχετικά με την αυτονομία των σχολικών μονάδωνΔΟΕ και ΟΛΜΕ υπογράμμισαν ότι το νέο σύστημα διοίκησης των σχολείων κάθε άλλο παρά «απελευθερωμένο» θα είναι: οι διευθυντές των σχολείων μετατρέπονται σε υπερ-ηγέτες της σχολικής μονάδας αποκτώντας υπερεξουσίες, η γνώμη του συλλόγου διδασκόντων υποβαθμίζεται, ενώ αλλάζει και ο τρόπος λήψης των αποφάσεων καθώς εκχωρούνται αρμοδιότητες και στους δήμους.

Για προσπάθεια διαιώνισης του κομματικού κράτους και του επιθεωρητισμού στα σχολεία μίλησε ο Στράτος Γεωργουδής εκ μέρους της ΟΙΕΛΕ, κατηγορώντας το υπουργείο Παιδείας ότι επιδιώκει να μετατρέψει τους κυβερνητικούς της φίλους σε μόνιμους διευθυντές και ότι μέσω της αξιολόγησης θα τιμωρούνται τελικά οι «αντιφρονούντες» και αυτοί που δεν είναι αρεστοί «κομματικά και κοινωνικά».

Από τη μεριά του ο γενικός γραμματέας της ΕΣΑμεΑ, Γιάννης Λυμβαίος, επανέλαβε πως το νομοσχέδιο δεν ήταν προϊόν διαβούλευσης και προχώρησε σε παρατηρήσεις, όπως ότι θα πρέπει ο όρος «ενταξιακή εκπαίδευση» να αντικατασταθεί σε ολόκληρο το νομοσχέδιο με τον διεθνώς αναγνωρισμένο όρο «συμπεριληπτική εκπαίδευση».

«Σκληρή» κόντρα Κεραμέως – αντιπολίτευσης για την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής

Παράλληλα τη συζήτηση στη Βουλή απασχόλησε έντονα η εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής που αφήνει χιλιάδες υποψηφίων εκτός Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης και πλήθος αριστούχων εκτός σχολών προτίμησής τους.

Εκρηκτική ήταν η αντιπαράθεση της υπουργού Παιδείας, Νίκης Κεραμέως με τον Νίκο Φίλη στη Βουλή με αφορμή το κόψιμο 20.000 υποψήφιων για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια μέσω της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής.

Τα «αίματα άναψαν» όταν την υπουργό Παιδείας διαδέχτηκε στο βήμα ο Νίκος Φίλης.

Ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ αναφέρθηκε στο γεγονός ότι η υπουργός Παιδείας έχει δύο μικρά παιδιά τα οποία, όπως σημείωσε ο ίδιος, όταν μεγαλώσουν θα ακούσουν ότι η μητέρα τους «κατέσφαξε τουλάχιστον 20.000 18χρονα παιδιά από τα πανεπιστήμια».

Η Νίκη Κεραμέως αντέδρασε εκφράζοντας την έντονη δυσαρέσκειά της, ζητώντας να μην γίνονται αναφορές σε μέλη της οικογένειάς της.

Απαντώντας, ο τομεάρχης Παιδεία του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ, δήλωσε ότι παρασύρθηκε από την κα υπουργό η οποία έχει δηλώσει δημόσια στο παρελθόν ότι οι πρώτες λέξεις του παιδιού της ήταν «”μπαμπά” και “Μητσοτάκης”».

Ο κ. Φίλης αναρωτήθηκε παράλληλα γιατί χιλιάδες παιδιά ζητούν την παραίτηση της κ. Κεραμέως. «Διότι αυτές τις μέρες αποκαλύπτεται, με την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, το πραγματικό πρόσωπο της Νέας Δημοκρατίας. Ένα πρόσωπο ακραία ταξικό. Αποκαλύπτεται η “σφαγή των νέων της πανδημίας”», σημείωσε.

Γενικότερα η υπουργός Παιδείας δέχθηκε σφοδρή κριτική τόσο για το νομοσχέδιο για την αξιολόγηση όσο και για την ΕΒΕ από το σύνολο των κομμάτων της αντιπολίτευσης.

Πηγή

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Πατήστε like και 
ακολουθήστε μας

Αρέσει σε %d bloggers: