Παρά τις απουσίες 2.300 εκπαιδευτικών δεν χάθηκε ούτε ώρα μαθημάτων
Ω, πόσο επιδέξια κρύβεις την αλήθεια κ. Γενικέ Γραμματέα του Υπουργείου της Παιδείας!

                                                                                       «Ένα μήλο λαχταριστό απ’ έξω,

                                                                                                 μα σάπιο στην καρδιά!

                                                                  Ω, πόσο όμορφη στην όψη φαντάζει η απάτη!»

(Σαίξπηρ, «Ο έμπορος της Βενετίας»).

Ευχαριστίες στην εκπαιδευτική κοινότητα διαβίβασε ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας Αλέξανδρος Κόπτσης μιλώντας στην ΕΡΤ, τονίζοντας ότι η τεράστια διασπορά απετράπη από το 1,6 εκατομμύριο self test που διενεργήθηκαν και αποκάλυψαν 15.547 κρούσματα, πριν από την επαναλειτουργία των σχολείων.

Και πρόσθεσε: «Είμαστε καθημερινά σε επικοινωνία με τα στελέχη εκπαίδευσης» είπε«και έχουμε διαρθρώσει ένα πρόγραμμα αναπλήρωσης των κενών σε επίπεδο σχολικής εβδομάδας, σε επίπεδο διεύθυνσης, για αυτό και χθες δεν παρουσιάστηκε καμία αρρυθμία». Παρά τις απουσίες 2.300 εκπαιδευτικών δεν χάθηκε ούτε ώρα μαθημάτων»

Θαύμα, λοιπόν, έγινε θαύμα! Ενώ, σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα του ΥΠΑΙΘ υπήρχαν “απουσίες 2.300 εκπαιδευτικών, δεν χάθηκε ούτε ώρα μαθημάτων”!

Αλλά ας τα βάλουμε τα πράγματα σε μια σειρά. 

Τα εκπαιδευτικά κενά την Δευτέρα 10 Ιανουαρίου ήταν πάνω από 6.500 στα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και ακόμη περισσότερα ήταν χθες Τρίτη 11 Ιανουαρίου.

Οι 891 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί που ανακοινώθηκε η πρόσληψή τους την Δευτέρα το απόγευμα θα φτάσουν στα σχολεία στην καλύτερη περίπτωση στο τέλος της εβδομάδας και απλά θα καλύψουν κενά που υπήρχαν και πριν από τις γιορτές και δεν σχετίζονται με την πανδημία.

Αυτό σημαίνει ότι τα σχολεία όλη την τρέχουσα εβδομάδα θα λειτουργήσουν με πολλές χιλιάδες  κενά καθώς συνεχώς αυξάνει ο αριθμός των εκπαιδευτικών που μολύνονται και μπαίνουν σε καραντίνα.

Η ανακοίνωση για πρόσληψη 3.576 αναπληρωτών εκπαιδευτικών με συμβάσεις τρίμηνης διάρκειας προκειμένου να καλύψουν αυξημένες ανάγκες που προκύπτουν από απουσίες εκπαιδευτικών σχετιζόμενες με την πανδημία του κορονοϊού είναι απλά ανακοίνωση που κεντρικό της σημείο είναι το “ΘΑ” που εντέχνως παραλείπεται.

Και ας λέει ο γενικός γραμματέας του ΥΠΑΙΘ ότι “ανιχνεύοντας βρήκαμε 2.300 εκπαιδευτικούς κρούσματα κορονοϊού και τους καλύψαμε την ίδια μέρα”

Και το λέμε αυτό γιατί αυτοί οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί της τρίμηνης σύμβασης δεν θα παρουσιαστούν στα σχολεία νωρίτερα από την επόμενη εβδομάδα καθώς όχι  μόνο ούτε τα ονόματα τους δεν έχουν ανακοινωθεί αλλά κυρίως γιατί απαιτείται μια γραφειοκρατική διαδικασία για να φτάσουν στα σχολεία.

Αυτή είναι η αλήθεια. Και αυτή η αλήθεια δεν ακούγεται προφανώς στα ΜΜΕ για ευνόητους λόγους. Την γνωρίζουν, όμως, όσοι την βιώνουν. Οι εκατοντάδες χιλιάδες εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές.

Και πίσω από αυτή την αλήθεια κρύβεται και μια άλλη αλήθεια.

Αν ρίξει κανείς μια ματιά, από τη μια, στον αριθμό των μαθητών που απουσιάζουν από το σχολείο καθώς νοσούν και το έχουν δηλώσει στην πλατφόρμα του υπουργείου Παιδείας και από την άλλη στον αριθμό των μαθητών που απουσιάζουν αυτές τις μέρες από τα σχολεία, ιδιαίτερα τα Δημοτικά και τα Νηπιαγωγεία, θα διαπιστώσει με έκπληξη ότι υπάρχει μια τεράστια διάσταση.

Οι μαθητές που απουσίασαν τις δυο πρώτες μέρες ήταν σε πολλές περιοχές διπλάσιοι και τριπλάσιοι από όσους είχαν δηλωθεί στην πλατφόρμα ότι νοσούσαν.

Για παράδειγμα, σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε χθες το alfavita.gr, στους δήμους Πύργου και Αρχαίας Ολυμπίας πάνω από το 1/3 των μαθητών απουσιάζει από τα σχολεία (νηπιαγωγεία και δημοτικά), ενώ από αυτούς που απουσιάζουν μόνο το 7% έχουν δηλωθεί ως επιβεβαιωμένα κρούσματα.

Ειδικότερα, στους δήμους Πύργου και Αρχαίας Ολυμπίας κατά την πρώτη ημέρα επαναλειτουργίας των σχολείων μετά τις γιορτές, απουσίαζαν από τα δημοτικά και τα νηπιαγωγεία 766 από τους συνολικά 2.026 μαθητές.  Δηλαδή οι μαθητές απουσίασαν σε ποσοστό 38% από τα μαθήματά τους, ενώ το μόνο το 7% από αυτούς ήταν επιβεβαιωμένα κρούσματα κορονοϊού.

Ειδικά στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση,  σε πολλές περιοχές, τα ποσοστά απουσιών κυμάνθηκαν από 20 έως 30%, πράγμα που σημαίνει ότι οι δάσκαλοι έκαναν μάθημα με ένα μέρος των μαθητών ενώ τα άλλα βρίσκονταν στο σπίτι για διάφορους λόγους εκ των οποίων ο σημαντικότερος είναι ο φόβος της νόσησης και όχι η ίδια η νόσηση.

Τι φανερώνει αυτό; Ότι χιλιάδες γονείς καθόλου δεν έχουν πειστεί από τα μέτρα που έχει πάρει το υπουργείο Παιδείας για τα σχολεία και θεωρούν, και δεν έχουν άδικο, ότι τα σχολεία ουσιαστικά άνοιξαν όπως είχαν κλείσει, με μια πανδημία που είχε τριπλασιάσει και τετραπλασιάσει τα κρούσματα σε όλες τις ηλικίες.

Έτσι το “δεν χάθηκε ούτε ώρα μαθημάτων” ακούγεται τόσο κενό και πλαστό, όσο κενή και εικονική είναι η “κανονικότητα” που θέλουν να πείσουν την κοινή γνώμη ότι έχει επανέλθει.

Πηγή

🦉

Πατήστε like και
ακολουθήστε μας