Σύσκεψη για τις μαθητικές καταλήψεις

Διαδικτυακή σύσκεψη με τους Διευθυντές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής πραγματοποίησε σήμερα ο Γενικός Γραμματέας του υπ. Παιδείας Αλ. Κόπτσης, προκειμένου να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα των μαθητικών καταλήψεων.

Από τη σύσκεψη , σύμφωνα με πληροφορίες του esos, διαπιστώθηκε ότι:

  1. Σε όλη τη χώρα τελούν υπό κατάληψη περίπου 250 σχολεία, τα περισσότερα εκ των οποίων βρίσκονται στην Αττική, Κρήτη και  Θεσσαλονίκη.
  2. Σε ένα μεγάλο αριθμό κατειλημμένων σχολείων δεν γίνεται τηλεκπαίδευση
  3. Υπήρξε προβληματισμός εάν νομικά ο Διευθυντής του σχολείου μπορεί να υποχρεώσει εκπαιδευτικούς, που δηλώνουν αντικειμενικές δυσκολίες για να κάνουν τηλεκπαίδευση (όπως δεν έχουν τεχνικό εξοπλισμό κλπ) , να μεταβούν σε όμορη σχολική μονάδα για να κάνουν διαδικτυακό μάθημα με τους μαθητές των κατειλημμένων σχολείων.
  4. Διατυπώνεται  ανησυχία μετά τον τραυματισμό μαθητή σε κατειλημμένο Λύκειο των Βριλησσίων.

Στη σύσκεψη έγινε αναφορά και στην απόφαση του Δημάρχου Σπετσών να κλείσει για αύριο όλα τα σχολεία του νησιού, λόγω κρουσμάτων κορωνοϊού

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες ο Γενικός Γραμματέας του υπ. Παιδείας έδωσε οδηγίες στους Διευθυντές Εκπαίδευσης

  • να ασκήσουν πίεση για τη λήξη των μαθητικών καταλήψεων,και
  • όπου συνεχίζεται η κατάληψη  να αναζητήσουν τρόπους πραγματοποίησης διαδικτυακών μαθημάτων.

Τα βασικά αιτήματα τα οποία προβάλλονται στις καταλήψεις είναι:

  •         Να μην εφαρμοστεί η Τράπεζα Θεμάτων σε καμία τάξη, η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής και οι περιορισμοί στο μηχανογραφικό.
  •         Προσαρμογή της ύλης των εξετάσεων σε όλες τις τάξεις .

ΟΛΜΕ: Εκβιασμούς και απειλές δέχονται εκπαιδευτικοί λόγω των μαθητικών καταλήψεων

Η ΟΛΜΕ ήδη έχει καταγγείλει ότι “Υπάρχει πλήθος καταγγελιών εκπαιδευτικών, που δέχονται προφορικές  –πάντα– πιέσεις, εκβιασμούς ακόμα και απειλές από ορισμένους δ/ντες σχολείων και Διευθυντές Εκπαίδευσης λόγω των μαθητικών καταλήψεων”.

Νομική θέση της ΟΛΜΕ

Παράλληλα το κορυφαίο συνδικαλιστικό όργανο των καθηγητών διατύπωσε την ακόλουθη νομική θέση

  •     Σύμφωνα με το ισχύον πλαίσιο οι εκπαιδευτικοί δεν υποχρεούνται να χρησιμοποιούν το δικό τους εξοπλισμό ή χώρο για την παροχή τηλεκπαίδευσης.
  •     Καμία πρόβλεψη δεν υπάρχει στη νομοθεσία που να υποχρεώνει να γίνεται τηλεκπαίδευση από το σπίτι των εκπαιδευτικών ή από άλλον χώρο, πέραν του σχολείου υπηρέτησής τους.
  •     Οι εκπαιδευτικοί δεν οφείλουν να υπακούν σε προφορικές «εντολές», πολύ περισσότερο όταν αυτές είναι πέρα και έξω από κάθε θεσμικό και νομικό πλαίσιο.
  •     Οι πιέσεις που δέχονται συνάδελφοι να δηλώσουν «κανονική άδεια» παρά τη θέλησή τους ή ακόμα και να μετακινηθούν σε άλλα σχολεία ώστε να παράσχουν τηλεκπαίδευση είναι μακριά από κάθε λογική, συνιστούν κατάφορη παραβίαση και καταπάτηση των εργασιακών μας δικαιωμάτων.
  •     Ειδικά η «εντολή» να πάνε οι εκπαιδευτικοί σε άλλα σχολεία είναι απαράδεκτη και υγειονομικά, αφού κάτι τέτοιο θα επιβάρυνε ακόμα περισσότερο τα σχολεία αυτά με την προσέλευση δεκάδων επιπλέον συναδέλφων στους χώρους τους.

Απεργία-αποχή
 
Υπενθυμίζεται ότι  η ΟΛΜΕ κήρυξε νέα απεργία –αποχή από την τηλεκπαίδευση στα υπό κατάληψη σχολεία, ενώ υπενθυμίζει ότι  σε κάθε περίπτωση  οι εκπαιδευτικοί δεν υποχρεούνται να χρησιμοποιούν τη δική τους υλικοτεχνική υποδομή (Διαβάστε εδώ σχετικό ρεπορτάζ

Οι κυρώσεις για τους “καταληψίες” μαθητές

Το υπουργείο Παιδείας, ωστόσο,  με την έναρξη του διδακτικού έτους , τον περσμένο Σεπτέμβριο, θέλοντας προφανώς  να προλάβει τις μαθητικές καταλήψεις, με απόφαση που εξέδωσε, προειδοποίησε:

“Μαθητές/τριες, οι οποίοι/ες με τις πράξεις τους καθιστούν αδύνατη ή ιδιαιτέρως δυσχερή τη διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε τμήμα/τμήματα σχολικής μονάδας ή σε ολόκληρη τη σχολική μονάδα, δεν επιτρέπεται να συμμετέχουν στη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση και λαμβάνουν απουσία για όσες διδακτικές ώρες προβλέπει το ωρολόγιο πρόγραμμα της ημέρας.  

Ειδικότερα η απόφαση προβλέπει τα εξής;

1. Σε περίπτωση έκτακτου ή απρόβλεπτου γεγονότος, το οποίο καθιστά αδύνατη ή ιδιαιτέρως δυσχερή τη διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε τμήμα/τμήματα σχολικής μονάδας ή σε ολόκληρη σχολική μονάδα, όπως, ενδεικτικά, η παρεμπόδιση από οποιοδήποτε φυσικό πρόσωπο της πρόσβασης των μαθητών/τριών και/ή εκπαιδευτικών στους χώρους της σχολικής μονάδας, οι σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης υποχρεούνται να παρέχουν σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, όπου τόσο οι μαθητές/τριες όσο και οι εκπαιδευτικοί συμμετέχουν αποκλειστικά εξ αποστάσεως στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση είναι υποχρεωτική τόσο για τους εκπαιδευτικούς όσο και για τους/τις μαθητές/τριες.

Το πρόγραμμα της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης καθορίζεται από τον/τη Διευθυντή/ντρια της σχολικής μονάδας σε συνεργασία με τον οικείο Σύλλογο Διδασκόντων, με ανάλογη τήρηση των εκάστοτε ισχυουσών οδηγιών του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και κοινοποιείται στον/την οικείο/α Διευθυντή/ντρια Εκπαίδευσης.

Ο/Η Διευθυντής/ντρια της σχολικής μονάδας, σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων/ ουσών, οφείλει να διασφαλίσει ότι θα παρέχεται σύγ- χρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία στους/στις μαθητές/ τριες.

Η συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών πραγματοποιείται με ευθύνη του/της Διευθυντή/ ντριας σχολικής μονάδας, με τηλεδιάσκεψη ή με κάθε άλλο πρόσφορο μέσο.

2. Μαθητές/τριες, οι οποίοι/ες με τις πράξεις τους καθιστούν αδύνατη ή ιδιαιτέρως δυσχερή τη διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε τμήμα/τμήματα σχολικής μονάδας ή σε ολόκληρη τη σχολική μονάδα, δεν επιτρέπεται να συμμετέχουν στη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση και λαμβάνουν απουσία για όσες διδακτικές ώρες προβλέπει το ωρολόγιο πρόγραμμα της ημέρας.

Πηγή

🦉

Πατήστε like και
ακολουθήστε μας