Τα Μαθηματικά «αλλιώς»: Ο εναλλακτικός τρόπος διδασκαλίας τους στα σχολεία, με τη χρήση σπάνιων υλικών

Δημοσιεύτηκε από τον/την e-koukouvagia.gr στις

Έναν πολύ διαφορετικό τρόπο διδασκαλίας και καλύτερης κατανόησης των Μαθηματικών παρουσίασε στην ΕΡΤ και την εκπομπή «Συνδέσεις» η μαθηματικός του 1ου Γυμνασίου της Σκάλας Ωρωπού, Γεωργία Μαραγκού.

Παρουσιάζοντας την ήδη βραβευμένη σε έκθεση «Μαθηματικής Τέχνης» στη Στοκχόλμη, τρισδιάστατη μαθηματική κατασκευή της, η ίδια εξήγησε το Πυθαγόρειο Θεώρημα με έναν πολύ διαφορετικό τρόπο.

Χαρτόνια, μπουκάλια, καπάκια, ντενεκεδάκια, σύρματα – υλικά που δεν περιμένει κανείς να βρει την ώρα των Μαθηματικών, επιστρατεύονται για την κατασκευή της.

Η ίδια εφαρμόζει εδώ και χρόνια μια εναλλακτική μεθοδολογία στη διδακτική των Μαθηματικών, αφιερώνοντας εθελοντικά πολλές ώρες για να βοηθήσει τους μαθητές της να τα πλησιάσουν και να τα κατανοήσουν. «Στην πραγματικότητα οπτικοποιώ κάποιες μαθηματικές προτάσεις ή θεωρήματα με τη βοήθεια της τέχνης, δημιουργώντας κατασκευές με πλούτο από γεωμετρικές δομές και αισθητικό ενδιαφέρον. Τα παιδιά μπορούν έτσι πιο εύκολα να καταλάβουν και να εξηγήσουν τις προτάσεις. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το πυθαγόρειο θεώρημα», εξηγεί η καθηγήτρια.

«Σύμφωνα με το ρεύμα του ενορατισμού, τονίζεται πως η μόνη πηγή γνήσιας μαθηματικής σκέψης είναι η διαίσθηση η οποία προηγείται κάθε λογικής. Οι μαθητές πρέπει να διαπιστώνουν τις μαθηματικές αλήθειες πρώτα με κατασκευαστικές μεθόδους και στη συνέχεια να μαθαίνουν πώς να τις αποδεικνύουν. Θα διαπιστώσουν έτσι πως τα Μαθηματικά είναι μια άλλη γλώσσα, που αν ακούσουμε προσεκτικά θα δούμε ότι όλα γύρω μας τη μιλάνε», λέει ακόμα η κ. Μαραγκού.

Στο μεταξύ, βραβείο 100 χρόνων ιστορίας θα απονεμηθεί στην Γεωργία Μαραγκού στο Παρίσι, στο τέλος του Σεπτεμβρίου.

Πρόκειται για ένα βραβείο με πάνω από 100 χρόνια ιστορίας που δίνεται σε όσους έχουν επιδείξει στον ύψιστο βαθμό και ποιότητα, επιτυχή πορεία στις Τέχνες-Επιστήμες-Γράμματα και έχει ως στόχο να ενθαρρύνει και να αναγνωρίσει όλους τους ανθρώπους που, στη Γαλλία ή σε όλον τον κόσμο, έχουν διακριθεί από το έργο τους και έχουν συμβάλει στην ανάπτυξη των Τεχνών, Επιστημών, Ανθρωπιστικών Επιστημών, Τεχνών και Χειροτεχνίας, Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης μέσω ποιοτικής εργασίας.

Πηγή: ertnews.gr


0 σχόλια

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Πατήστε like και
ακολουθήστε μας

Αρέσει σε %d bloggers: