Υποψήφια για τα ΑΕΙ γράφει στην Ν. Κεραμέως

Αξιότιμη κυρία υπουργέ,

Eίμαι τελειόφοιτη του 2ου Πρότυπου Πειραματικού ΓΕΛ Αθήνας που πήρα μέρος στις Πανελλαδικές εξετάσεις μετά από συστηματική προετοιμασία. Στα τέσσερα μαθήματα του πεδίου των Θετικών Σπουδών συγκέντρωσα 18.520 μόρια. Αναλυτικά: 16,9 στη Νεοελληνική Γλώσσα, 19,1 στα Μαθηματικά και στη Φυσική και 18,4 στη Χημεία. Στο Ελεύθερο βαθμολογήθηκα με 12,6 (Ε.Β.Ε. 14 αντί του 10 που ίσχυε μέχρι πέρυσι) και στο Γραμμικό Σχέδιο με 18 (Ε.Β.Ε. 15 αντί του 10 που ίσχυε μέχρι πέρυσι).

Η συνολική βαθμολογία μου είναι 21.580 μόρια. Και εδώ έγκειται το παράδοξο: λόγω της θέσπισης της Ε.Β.Ε. στα ειδικά μαθήματα, και στην προκειμένη περίπτωση στο Ελεύθερο Σχέδιο, δεν εισάγομαι σε σχολές πρώτης επιλογής.

Την περυσινή χρονιά η βάση στην Αρχιτεκτονική Αθήνας ήταν 19.165 και η βάση της Γραφιστικής ΠΔΑ 8.335 (με βάση το 10 στο σχέδιο). Η δική μου περίπτωση, που προφανώς δεν είναι μοναδική, καταδεικνύει το μέγεθος του προβλήματος και την αδικία εξαιτίας του τρόπου εφαρμογής της Ε.Β.Ε. Το σφάλμα, κατά τη γνώμη μου, έγκειται στον τρόπο υπολογισμού της συγκεκριμένης Ε.Β.Ε. και όχι στη θέσπισή της.

Θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη του Υπουργείου και των Πρυτάνεων των σχολών ότι διαχρονικά το σχέδιο διδάσκεται πλημμελώς ή δεν διδάσκεται καθόλου στα σχολεία. Αποφάσισα λοιπόν, να το διδαχτώ σε μία ιδιωτική δομή. Τα μαθήματα, όμως έγιναν διαδικτυακά για περισσότερο από έξι μήνες. Στο ελεύθερο σχέδιο υπήρχαν αντικειμενικοί περιορισμοί λόγω του ότι είναι πρακτικά αδύνατον να γίνει η παρακολούθηση, η επιτήρηση και η διόρθωσή του μέσω διαδικτυακής κάμερας. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την κατακόρυφη αύξηση των ωρών ενασχόλησης με αυτό, που είχε ως αντίκτυπο, την απώλεια ωρών διαβάσματος για τα υπόλοιπα μαθήματα.

Έπρεπε, λοιπόν, να γίνει μία επιλογή: Να επικεντρώσω την προσοχή μου στα μαθήματα που διδάσκονται σχετικά εύκολα διαδικτυακά και να μην αφιερώσω τον υπερπολλαπλάσιο χρόνο (σε σχέση με μία κανονική χρονιά) ενασχόλησης με
το ελεύθερο σχέδιο; Ή να προσπαθήσω να ασχοληθώ με τον καλύτερο δυνατό τρόπο με το ελεύθερο σχέδιο, εις βάρος των υπόλοιπων πέντε μαθημάτων; Επέλεξα την πρώτη εναλλακτική λύση και πέτυχα υψηλές βαθμολογίες στα πέντε από τα έξι μαθήματα.

Ο μέσος όρος των επιδόσεων στο σχέδιο τα προηγούμενα χρόνια ήταν κοντά στο 14-15. Ανταγωνίζονται μεταξύ τους μαθητές που έχουν καταβάλει προσπάθεια για να διαγωνιστούν. Βάζοντας την Ε.Β.Ε. στα ειδικά μαθήματα αποκλείονται από σχολές παιδιά που, ειδικά φέτος, πάσχισαν για να αποδώσουν στο τέλος.

Εκτιμώ ότι θα πρέπει το μη εσκεμμένο σφάλμα να διορθωθεί, εάν είναι δυνατό από φέτος, είτε με την επαναφορά της βάσης του 10 στα ειδικά μαθήματα είτε με καθορισμό των συντελεστών Ε.Β.Ε. στο 0,7. Επειδή φαντάζομαι ότι είναι αδύνατον να αλλάξει εκ των υστέρων η μέθοδος εισαγωγής των μαθητών, διότι υπάρχει κίνδυνος η αλλαγή να «εκτοπίσει» μαθητές που εισέρχονται στις ανώτατες σχολές λόγω υψηλής βαθμολογίας στα σχέδια, προτείνω να δοθεί η δυνατότητα ύπαρξης επιλαχόντων. Δηλαδή, προτείνω να δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές να δηλώσουν την σχολή της αρεσκείας τους, έστω και εάν δεν έχουν επιτύχει την Ε.Β.Ε. και στην συνέχεια να μπορεί να συμπληρωθεί ο αριθμός των θέσεων που ενδεχομένως θα έχουν μείνει κενές, με την προϋπόθεση, βεβαίως, της βάσης του 10 ως δεύτερο κριτήριο.

Κυρία Υπουργέ, δώστε τη δυνατότητα σ’ εμάς τους άριστους μαθητές να επιλέξουμε, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι απαξιώνουμε άλλα τμήματα.

Με εκτίμηση

Ι.Π.

esos.gr

Αυτά τα διαβάσατε;

  • Χρειάζονται ψύχραιμες και συνετές αντιδράσεις για την αυτοαξιολόγηση των εκπαιδευτικών
    Η ηγεσία του υπουργείου έτσι προσπαθεί να ταπεινώσει τους εκπαιδευτικούς , να τους αναγκάσει να σκύψουν το κεφάλι για να μπορέσει,  χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα,  να εφαρμόσει την ατομική αξιολόγηση που θα έρθει στη συνέχεια – Γράφει ο Γιάννης Ανδρουλιδάκης Ένας νέος κύκλος αναταραχής και  εντάσεων ξεκίνησε στα σχολεία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης  με αφορμή…
  • Οι αλλαγές στις Πανελλαδικές του 2022
      Αλλαγές “κλειδιά” στο σύστημα εισαγωγής των υποψηφίων στα ΑΕΙ θα ισχύσουν στις επόμενες Πανελλαδικές Εξετάσεις. Ωστόσο δεν αποκλείεται να δούμε και διορθωτικές κινήσεις εν μέσω του νέου σχολικού έτους αν λάβουμε υπόψιν το γεγονός ότι η υπουργός Παιδείας   Ν. Κεραμέως, πριν ένα μήνα  προέτρεψε τους Πρυτάνεις να καταθέσουν προτάσεις σχετικά με τους τρόπους εισαγωγής στα ΑΕΙ, διότι όπως τόνισε τα Πανεπιστήμια πρέπει…
  • Αντιεμβολιαστές μήνυσαν εκπαιδευτικούς
    Ανακοίνωση σχετικά με το περιστατικό που συνέβη σε σχολείο στα Καμίνια, όπου γονέας κατέθεσε μήνυση σε βάρος καθηγητών επειδή απαγόρευσαν στο παιδί του να εισέλθει στο σχολείο, γιατί δεν φορούσε μάσκα, έδωσε απόψε στη δημοσιότητα η Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Αττικής. Στην ανακοίνωση η ΓΑΔΑ αναφέρει τα εξής: «Σχετικά με περιστατικό που έλαβε χώρα σε εκπαιδευτική…
  • Το Υπουργείο Παιδείας απογειώνει την εξουθένωση των εκπαιδευτικών
    Αν και ο επίσημος κρατικός λόγος χέρι χέρι με τις ηλεκτρονικές μας κουβερνάντες, τα ΜΜΕ και τους παλατιανούς δημοσιογράφους πασχίζουν να πείσουν την κοινή γνώμη ότι οι εκπαιδευτικοί είναι οι «τεμπέληδες της εύφορης κοιλάδας», ότι εργάζονται ελάχιστες ώρες την ημέρα και λίγους μήνες τον χρόνο, όλες οι έρευνες, στην Ευρώπη, στην Αμερική και στη χώρα…

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Πατήστε like και 
ακολουθήστε μας

Αρέσει σε %d bloggers: